Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

fredag 11 januari 2013

Barnmorskan 37+4

Vi tog inget blodprov idag då värdena vart så bra sist :-)

Ställde mig på vågen och den visade 73,1kg. Upp 16kg sen jag fick veta jag var gravid. Upp 2kg sen sist jag var där den 19e december.

SF-måttet låg på 34cm. Upp 2cm sen sist. Ligger strax under medelkurvan.

Blodtrycket låg på 110/70

Urinstickan var det inget att klaga på heller.

Hjärtljuden låg på ca 148. Pendlade lite upp och ner. Fick en sammandragning mitt i allt med men det såg fint ut då också.
Har ju mina dagliga sammandragningar men idag känns dom lite mer än vanligt. Men inte mycket. Däremot drar och spänner det en hel del neråt när dom kommer.

Bebisen är nu fixerad! Inte konstigt det gör ont och klämmer åt lite här och var ;-)
Lär ju inte bli mindre av det heller då det snart är dags att ta sig ut :-P

Pratade lite om förlossningen idag med. Hoppas väl egentligen att detta vart det sista besöket men förväntar mig inte något! Nästa tid är den 25e.

Stängde in till chefen när jag ändå hade lite tid över innan det var dags att hämta på dagis.
Någon missuppfattning så jag slutar en dag tidigare. Men är väl inte hela världen egentligen även fast jag hellre velat jobba klart helgen men så är det. Går alltså av på lördagen nästa vecka istället för söndagen.

Inga kommentarer: