Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

fredag 18 januari 2013

Konstig

Idag sov vi till 09:11 ;) Skönt när man ska jobba att få sova lite längre på morgonen :) Blir ju inget sova förrän Tove lagt sig för natten. Det gör hon förvisso runt 18-tiden men ändå ;) hehe

Laddar inför sista jobb natten på ett tag nu. Ska vara hemma helt till den sista mars. Känns lite konstigt att det nu är sista natten inatt jag ska jobba. Men någonstans måste man väl stoppa? ;) Och när man är i vecka 38+4 [39, går in i v.40 på måndag] då är det kanske dags?

Kommer säkert börja inse mer och mer när jag väl gått hem att det kan hända när som helst! Har börjat förstå men inte helt, känns så långt borta liksom. Men är kanske för jag fortfarande jobbar?

Märks Tove vant sig vid glasögonen nu. Haft dom sen i julas. Ena paret gick ju sönder ganska snabbt, innan hon vant sig vid dom. Så har vi inte kommit till skott att lämna in dom. DUMT! Igår när jag hämtade på dagis, fick jag även med mig ett par trasiga glasögon hem :/ Ingen som såg något och egentligen vet vem som är den skyldiga men Tove hade pekat ut ett av barnen när personalen frågade vad som hänt, om någon tagit sönder dom. Trist. Men så är det väl. Är lite ledsamt bara att det denna gång eventuellt inte ens var Tove som tagit sönder dom. Detta barn har varit på glasögonen innan också men då hann personalen se och rädda dom. Synd dom inte var med denna gången bara.
Ringde till optikern igår så dom skulle beställa hem nya bågar till båda glasögonen så får vi hoppas det räcker att byta dom för då slipper vi skicka iväg glasögonen och dom blir bytta direkt på plats. Men tar ändå ungefär en vecka innan dom har de nya bågarna.
Dagen idag är klumpig, hon ramlar på det mesta och ser inte trösklar och annat på golvet. Så som sagt, det märks hon vant sig vid att SE!

Annars händer det inte så mycket här hemma. Får se vad vi hittar på i helgen. Hade ju egentligen velat jobba en natt till så jag fått hela helgen men blev ett litet fel/missförstånd så får bli bra så här med.
Eventuellt åker vi och badar, hela familjen. För typ första gången ;) haha. Brukar ju bara vara jag och Tove som åker. Eller så blir det ett besök hos Toves farmor. Som hon tjatar om Olle och Tette [Petter] VARJE DAG! <3 p="p">En liten tjej som saknar sina små farbröder :)
Hon har nu i skrivande stund tagit på sig sitt underställ, mössa och vantar, utanpå sin pyjamas [men vad gör det!? ;) ] för hon ska till Olle och Tette [Petter]. Sötnos.



Inga kommentarer: