Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

lördag 19 januari 2013

NU!

Skulle jobbat inatt, men när jag gick av i morse var det mitt sista pass för ett tag framöver. Många som tyckt jag skulle slutat långt tidigare men varför när man mår bra och kan jobba? Man blir ju inte rik av att gå hemma precis! Jag har ju haft graviditetspenning beviljat från den 29 november men alltså inte utnyttjat den alls.Skönt när man kan slippa det :)

Idag är jag i vecka 38+5, byter vecka på måndagar så snart 39+0 och alltså inne i vecka 40! Nästan bara en vecka kvar till beräknat. Helt galet! Sen om denna lilla bebis är lika "punktlig" som sin storasyster, ja det återstår att se. För då återstår det ytterligare 9dagar, utöver de dagar som är kvar till beräknat då ;)

Nu är även allt packat. Med det menar jag att min och bebisens väska är packad. Hade väl tänkt åka hem så som vi gjorde med Tove. Alltså inte ligga över på BB. Men det får vi ju se. Om vi mår bra eller om dom vill ha kvar oss, om allt känns bra osv. Denna gången har jag i alla fall packat så jag har grejer för att stanna över. Ja, förutom schampo, tandborste och såna grejer. Har ju inte dubbelt av det så sånt får vi ta sen när det är dags istället.
Toves väska är med packad, om hon ska någonstans eller hur det blir. Bäst hade väl varit om hon fått vara kvar här hemma men det får vi se hur det blir.
Känns skönt att ha det gjort i alla fall. Basen till bilstolen är på plats i bilen. Ska bara rätta till det lite tror jag och bilstolen står här inne med väskorna. 

Känns hur som helst väldigt konstigt att inte sitta på jobbet just nu. Är ju min jobb-helg! Och som det känns just nu hade jag lika bra kunnat vara där. Men någonstans måste man nog stoppa. Eller? När slutade ni jobba och vad jobbade/gjorde ni med då?
Jag jobbar natt på ett demensboende.

Nu ska jag snart släcka ner här, inte för att jag är ett dugg trött men klockan börjar springa iväg ;)
Hur planerna blir imorgon återstår att se. Och på måndag måste vi komma upp "i tid". Tove ska ju vara på dagis klockan 09:00, innan dess ska vi hunnit med frukost och påklädning och allt det där :P
Som det är nu är vi väl klara med allt sånt vid 09:30-10:15-tiden ungefär ;) Haha..

Inga kommentarer: