Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

onsdag 19 januari 2011

Onsdag, LillePittAfton eller LillLördag?

Kärt barn har många namn, gäller de veckodagarna med då eller? ;) Jag brukar iaf säga onsdag ;) Haha..

Till lunch idag blev de pytt i panna med stekt ägg och rödbetor, även en mumsig sallad som hjärtat slängde ihop :P Tove fick en egen portion hon med :) De va mumsigt.. Gjorde en sås som jag blandade ut hennes "gegga" med.. Blir ju väldigt tjockt när man mixar potatis och de e ju de som pytt i panna mest består av ;) haha.. Gjorde typ samma sås som hon fick igår.. Gjord på vatten och crème fraige.. Smakade rätt gott faktiskt utan krydda friskt och gott så jag hade i lite kryddor när Tove fått sitt och så hade jag sås på min pytt jag med ;)

Sitter med Hampus här nere nu, i soffan och vid varsin dator :P Tove sover och Per är ute och jobbar! Ikväll blir de mys och kina hos vänner :) Nice!

Innan idag va jag och Tove med Per ute i ladugården ;) Veterinären skulle komma.. Tove somnade i vagnen och jag gosade med en myyyys-kossa! ;) Denna:
Underbett och helt underbar ;)
Hon tror hon är en hund! :D
Vi använde sittdelen för första gången idag :) Hon satt som en prinsessa ;) Fast med sittdelen kan vi ju inte ha den tjocka åkpåsen så nu fick vi ta den fina fårullspläden hon fick i julklapp av sin gamla mormor [Pers mormor] :)

Här kommer en film från igår :P Har man ingen napp får man väl ta vad man har? ;) I detta fallet blev de en fin julklapp från gamla faster ;) Störigt att filmerna blir på fel håll när man lägger till dom på datorn! :P Men om ni stör er allt för mycket så kan ni trycka såhär:
[ctrl] [alt] [<--] :)

Natten gick föresten rätt bra :) Fröken bökade och höll på som hon brukar efter en timmes sömn men sen somnade hon, vid 22 tror jag.. Och vaknade ett antal gånger för nappen, jobbigt att hon börjat vakna så fort hon tappar den! :/ Och så tog jag henne till mig vid 05.45.. Ville inte gå upp då ju!! Men hon ville inte ligga där hos mig :P Tänkte gå upp då men gav henne flaskan för hon va ju trött också.. Sen la jag henne i hennes säng igen, hon sov till 07.30 tror jag klockan va :D