Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

lördag 29 september 2012

9 och 25

Denna lediga helgen började inte riktigt som jag önskat. Svårt att somna efter min 5:e jobb natt. Sov nog två timmar ungefär.
Innan jag la mig pratade jag lite med Per som nu är iväg på kryssning. Till Tyskland. 
Jag ringde också veterinären. Alice haltar ju igen, på ena frambenet och igår morse stod hon inte alls på det benet. 
Fick tid klockan 15:00, så fick ju ringa dagis och säga jag skulle hämta 14:30 istället. Precis innan mellis [hur smart va det då?] men fick ju bli så då vi skulle hinna in till Skövde också.

Alice fick sövas, för att kunna röntgas. Visade inte jätte mycket men kunde vara växtvärk. Han tog tempen på henne som visade 39,6. Alltså något högre än vad han ville den skulle vara. Då började han misstänka borelia. Så ett blodprov togs för att kunna fastställa om det var det eller inte. 
Dom passade på att klippa hennes klor när hon ändå var sövd och dom hade lite tid över, tackar vi för :) Bad sen om lite tips och råd.

Borelia testet var negativt. Skönt! Även fast hon bara skulle fått antibiotika för det så känns det ju inte så bra med det ändå!
Nu blev det bara smärtstillande mot värken och lite vila för henne.

Tips om annat foder som är för stora hundar. Denna lilla tjej på 9 månader väger nämligen redan 25kg [TJUGOFEM!!]. Dock är hon väldigt smal ändå, inte mager men smal. Så bara stor helt enkelt ;) Så ska använda upp halva den påse vi har av det foder vi använder nu och sen blanda ut och vänja henne vid det andra. Skilde inte så mycket i pris heller, dock använder vi ju inget billigt foder som det är nu heller. Men vi vill hon ska ha bra foder! 
Säger inte att billiga foder är dåliga men något borde det ju skilja eftersom att det skiljer flera hundra i pris på en del foder!
Hon behöver ju inte så mycket foder av detta dyra då hon ändå får i sig näringen på mindre mängder.

Handlade lite mat innan vi åkte hem, var ju ändå tvungen att åka in på maxi eftersom vi skulle hämta ut medicinen till Alice och köpa halsbränna-tabletter till mig. Lika kul var gång man lär personalen något ;) Haha

Hann bara precis innanför dörren så ville Tove lägga sig. Ingen kvällsmat gick att locka med. Bara när vi var på väg hem, då ville hon ha korv. Men när vi väl kom hem ville hon sova. 
Inget mamman säger nej till när klockan ändå var läggdags [18:30], hon har ju haft en lång vecka hon med. Dagis 5 dagar, 07:50-16:00.. Tar på krafterna.

Alice väckte mig 06:40 när hon hoppade upp i sängen. Gick då ner med henne så hon fick kissat, men inte så lätt att vara tysta i trappan när hunden bara vill gå på 3 av sina 4 ben! Liten Tove vaknade till lite men somnade om och vaknade igen 08:08. Dock låg vi till 08:35, innan dess lekte hon med dockan och ankan i sin säng lät det som ;)

Lite trots på förmiddagen men sen blev hon på bättre humör. Åt soppa och macka till lunch. Sen hoppade vi in i duschen och nu sover Tove. 
Måste ju sova middag idag för att orka med kvällens roligheter :) 

Nu ska jag inte tråka ut er med mer, såg att inlägget blev rätt långt! ;)

Inga kommentarer: