Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

lördag 27 oktober 2012

Liiiiten sovmorgon till 10:20

Jadå, idag sov vi till TJUGO ÖVER TIO! ;) Jag vaknade ett par gånger från klockan 06 och fram. Två gånger när Per var inne och sen av Alice som vart lite rastlös utanför sovrumsdörren ;) Och ett skall-anfall vid 08, då trodde jag Tove skulle vakna och var på väg ur sängen. Men inget hände så la mig igen ;) haha..
Skönt att få sova ut! Sov ju inte så bra dagen innan.

Jag och Tove var i stan idag för att handla mat. Ställde mig först bland alla andra bilar i trafikljuset mot maxi. Men där händer ju knappt något och man får vänta minst 5 röda ljus innan man kommer över om man står längst bak. Så när det blev grönt bytte jag fil och svängde in på coop istället ;) En del folk men inte så mycket som i på maxi! Eller ja, en del av folket vart ju säkert i klädaffärerna och det fixade vi ju igår. Skönt det!
Köpte en stoooooor godispåse som jag tyckte var så frestande resten av dagen men går ju inte att smyga med en liiiten gotte-gris till dotter! ;) Så nu när jag satt mig i soffan med den stora påsen, ett glas mumsig saft och ett gäng negerbollar. Tror ni inte att jag tappat suget då? Blev några bitar och en negerboll. Sen hämtade jag två satsumas och ett äpple istället som jag nu sitter och mumsar på.

Har rensat i köket och skulle hängt upp tvätten, men P glömde visst ta upp den i alla fall. Får nog se om jag kommer ner så jag kan hämta den själv nu. BH:n MÅSTE ju hinna torka tills imorgon kväll då jag ska till jobbet! ;)
Sitter med bikiniöverdelen nu.. Hehe. Så går det när man bara äger EN BH som passar. Dags att hitta fler kanske?

Måste köpa fler koppar.
Dom försvinner spårlöst här ifrån!
Ingen som har ett gäng till övers att ge bort eller sälja för en billig peng?
Stora som små koppar, gör inget om det inte är flera olika sorter och modeller ;)

Börjat med blutsaften igen, drack den flitigt under semestern men sen blev det lite si och så när vi kom hem ;) Men nu så! Behöver ju det så får skärpa mig. har även köpt hem Hemofer som jag började med igår kväll. Hoppas värdena blir lite bättre nu. 

MÅSTE ta tag i tvätten imorgon, den rena alltså. Den ligger vikt i påsar i vardagsrummet. Kul liksom! Eller inte. Men så är det när man inte orkar eller inte kan för man har ont. Men vill ha upp dom, inte för att vi inte får plats i vardagsrummet eller att dom är ivägen. Så så är det ju inte. Men kan ju vara skönt att se vad man har för kläder! Istället för att behöva rota i papp-påsar jämt. 

Ska rensa ur Toves kläder med och lägga i det nya så man lättare ser vad hon har eller fattas. Strumpbyxor fattas hon så det är ett måste. Vanliga strumpor behöver vi köpa några då en del är något små, men dom funkar än. :P
har ju planerat en Ullareds resa i början av december så kan ju om inte tidigare vara bra att veta det tills dess ;)

Inga kommentarer: