Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

måndag 21 januari 2013

Tid..

Första dagen Tove är på dagis som 15 timmars barn. Känns konstigt att vara hemma själv utan att ha jobbat! Fick ju ställa klockan igår kväll annars hade vi inte hunnit iväg i tid. ;)
Var ute i tid men kom inte iväg i tid i alla fall. Bilen starta inte :( Batteriet fruset och en spricka i. Typiskt! Men får väl vara glad att det inte var värre än så..
Tur vi bor som vi gör så man kan låna annan bil så där snabbt. Tove kom ju iväg till dagis och jag får se vilken bil jag kan ta nu när hon ska hämtas 14:00.

Har fått gjort en del här hemma, skönt på ett sätt att kunna göra det själv utan barn i vägen ;) Även fast hon bara vill hjälpa till så hamnar hon ju lite i vägen ändå ;)
Så nu har jag dammsugit både här nere och uppe. Tvättat en maskin tvätt som jag snart ska hänga upp. Ladda i en omgång tvätt till. Tagit disken. Alice har jagat pinne och tuggat snö ;)
Är så där lagom mör i bäckenet nu. Men fint blev det. Bara komma på vart jag ska ställa undan extra vagnen!? Men får väl bära upp den och ställa den i ena garderoben eller något. För i hallen får den bara agera klädhängare typ ;) Används ju inte så ofta heller så den platsen ska vanliga vagnen stå på sen, den står just nu i lekrummet i ett hörn. Inte i vägen men den ska ju inte stå där. Framför allt inte när vi har haft den ute och ska in, blir för skitigt då eftersom mattan inte går så långt..

Nu ska jag ta tvätten sen är nog klockan lagom för dagis hämtning :)

Inga kommentarer: