Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

fredag 1 februari 2013

127-167

Januari var förbi och vi välkomnar Februari, utan bebis.. Suck! Nädå inte alls bitter! :P
Var hos barnmorskan idag. gick bra. Så här ser siffrorna ut nu.

BF+4, 40+4.
Blodtryck: 120/70
Hjärtljud: Pendlade mellan 127-167 ;) Men mest ändå runt 140
SF-mått: 37 [samma som förra veckan]
Vikt: 74,7 [upp 0,6 sen förra veckan]

En hinnsvepning blev gjord. Tappen är mjuk och fin och jag är öppen 1,5-2cm.. Så får vi se om detta skyndar på något. Hade ju ganska regelbundna sammandragningar/förvärkar i onsdags kväll. Men det avtog och blev mer sällan tills när vi skulle gå och lägga oss. Under torsdagen kom dom ännu mer sällan och var lite svagare. Och på kvällen var det som vanligt. Idag var det inget! INGET! Förrän efter barnmorskebesöket ;) Nu kör det på igen. Men vi får väl se, det kan det ju göra ett tag utan att det varken händer något eller startar :(
Att jag är öppen lite behöver inte heller betyda något då man kan vara lite öppen länge, framförallt om man är omföderska! Skit ;)

Efter jag var klar där åkte jag till granngården. Alice behöver ju mat hon med ;) Köpte en borste med då den andra är spårlöst försvunnen! Men nu ska det borstas igen! :)

Annars händer det inte så mycket här hemma. Var på öppna förskolan med Tove igår. Fixar med det vardagliga bestyren och sitter i soffan när jag kan ;)

Inga kommentarer: